Jaki mogą być przyczyny awarii turbosprężarki
Jeśli jesteś właścicielem samochodowego wyposażonego w turbosprężarkę, prawdopodobnie dobrze znasz utratę mocy, hałasy i pojawiający się dym, co jest skutkiem awarii tego komponentu.
Awarie turbosprężarki są dość powszechnym problemem, zwłaszcza w przypadku małych silników, które zapewniają większy moment obrotowy i moc i mogą być wyposażone w filtr cząstek stałych. Silniki te działają wyjątkowo dobrze, ale są poddawane ekstremalnym obciążeniom w wyniku wysokich ciśnień roboczych i temperatur. Oznacza to, że części silnika, takie jak turbosprężarka, ciężko pracują. Problemy mogą pojawić się, gdy pojazd nie jest konserwowany zgodnie z instrukcjami producenta i są zapowiedzią awarii turbosprężarki.
Co można zrobić, jeśli turbosprężarka ulegnie awarii
Turbosprężarka może posiadać różne rodzaje uszkodzeń, takich jak pęknięty wał lub turbina, poluzowane części lub poluzowana czy brakująca przeciwnakrętka. Jeśli nakrętka zabezpieczająca pozostanie w silniku po naprawie, turbosprężarka może ponownie ulec awarii. Turbosprężarka może również mieć osad węglowy z oleju, a filtr powietrza turbosprężarki jest zatkany, uniemożliwiając przedostawanie się oleju.
Zanieczyszczenia powstają w wyniku spalania i najczęściej występują w trudnych warunkach drogowych w mieście, kiedy samochody poruszają się z małą prędkością na stosunkowo krótkich dystansach. Warunki te prowadzą do powstania dużej ilości zanieczyszczeń, które mieszają się z olejem, zagęszczając go. Mogą również wystąpić problemy z układem dolotu powietrza, czyli filtrem i kanałami, jeśli do silnika dostanie się mniej powietrza, spalanie nie będzie tak wydajne, jak powinno.
Jeśli masz problem z turbosprężarką, zajrzyj na stronę https://turboservice.pl/oferta/. Olej gęstnieje bardziej w miejscach, w których napotyka większy opór, gdy próbuje przepłynąć. Oznacza to, że najbardziej dotknięty jest filtr oleju, ponieważ jego zadaniem jest blokowanie brudu. W rezultacie łożyska i wał turbosprężarki będą słabo nasmarowane. Powoduje to hałas w turbosprężarce, a w skrajnych przypadkach może nawet doprowadzić do awarii. Dzieje się tak, ponieważ bardzo mało oleju dociera do podzespołów, które następnie ulegają nadmiernemu zużyciu.